Jeśli nie chcemy w dojrzałym wieku uskarżać się na bóle kręgosłupa, powinniśmy już od dzisiaj odpowiednio się nim zajmować. Już małe dzieci i dorastająca młodzież powinna sporo ćwiczyć, nie nosić torby tylko na jednym ramieniu, odpowiednio chodzić, spać i odpoczywać. Wraz z wiekiem nasza dbałość o kręgosłup powinna być coraz większa. Jeśli odczuwamy bóle, powinniśmy zwrócić się natychmiast do lekarza, który może nam zalecić odpowiednią rehabilitację. Jeśli jednak nie nauczymy się sami ćwiczyć i być aktywnymi – żadna rehabilitacja na pewno nam nie pomoże. Podnoszenie ciężarów dostosujmy do naszych możliwości. Jeśli podnosimy coś ciężkiego, trzeba się do tego odpowiednio przygotować. Zawsze uginajmy nogi i prostujmy w tym przypadku kręgosłup. Tak przecież robią zawodnicy zajmujący się podnoszeniem ciężarów. Aby przywrócić równowagę naszemu kręgosłupowi, zawsze wykonujmy ćwiczenia odwrotne do tego, czym zajmujemy się w pracy. Jeśli przez kilka godzin pochylamy się nad ekranem komputera, warto pospacerować przez przynajmniej półgodziny dziennie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *